یادداشت‌های شخصی بنده

یادداشت‌های شخصی بنده

یک طلبه
که دانشگاه هم رفته
اهل مطالعات علوم اجتماعی
مشتاق شنیدن و دیدن نقد شما
**********
«توضیحات در بخش "درباره‌ی بنده"»

۳ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

 

همانطور که مومنین نسبت به یکدیگر احساس محبت و همبستگی دارند، منافقین و مفسدین نیز نسبت به یکدیگر احساس محبت و همبستگی دارند.

اعدام محاربین اغتشاشات اخیر، در حقیقت کشتن و نابود کردن جگر گوشه‌های منافقین و مفسدین است. لذا این‌ها از تمام ابزارهای خود جهت حفظ پاره‌های تنشان استفاده می‌کنند.

رأفت اسلامی کافی است، اگر قاطعانه با اغتشاشگران برخورد نشود، این‌ها دوباره خود را سازمان‌دهی می‌کنند و اغتشاشات دیگری رخ می‌دهد.

 

+ منافقین و مفسدین شغل خاصی ندارند و در همه‌ی اقشار و مشاغل حضور دارند، از فوتبالیست و بازیگر گرفته تا حقوق‌دان و آخوند و حتی یک راننده تاکسی یا خادم حرم!

  • Oceanus

امروزه با توجه به مشغله‌های مختلفی که افراد دارند، شرکت در کلاس‌های رسمی و حضوری زبان برای خیلی از افراد، خصوصا بزرگسالان مقدور نیست. یکی از راه‌های حل این مسئله، استفاده از نرم افزارهای آموزشی است.

یکی از مهم‌ترین نرم افزارها، دولینگو است.

البته دولینگو از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنه و باید زبانی غیر از فارسی بلد باشید. اما اگر هیچ زبانی غیر از فارسی بلد نیستید، باز هم مشکلی نیست و می‌تونید از نرم افزار آیلینگو‌ استفاده کنید که ایرانی‌ها ساختند. تنها مشکل آیلینگو اینه که مبلغ کمی پول می‌گیره که با توجه به خدماتش به نظرم به صرفه است.

 

امروز، ۲۴۱ امین روزی بود که از دولینگو استفاده کردم و تونستم دوره آموزش انگلیسی رو به اتمام برسونم. (البته در این مدت، برای تقویت بیشتر، دوره آموزش عربی به زبان انگلیسی رو هم تموم کردم.) در مجموع اگر بخوام فایده‌ی این نرم افزار رو با مثال توضیح میدم، اینطوری میشه که اگر زبان خارجی را یک ساختمان در نظر بگیریم،  دولینگو برای ساختمان شما، پی و ستون خوبی ایجاد می‌کنه اما جزئیات و‌ دقایق و ظرایف را باید خودتان از راه‌های دیگر یا حین کار حاصل کنید.

  • Oceanus

حقیقتا موافق پیروزی ایران نبودم، اما برای آنکه در صف ضد انقلاب قرار نگیرم، زودتر این مطلب رو ننوشتم. اما الان که چند روزی از باخت ایران به آمریکا گذشته و هیجانات فروکش کرده این مطلب رو می‌نویسم:

مخاطبین قدیمی این وبلاگ می‌دونن که من با ورزش قهرمانی مخالفم و اون رو زاییده‌ی شهوت و غضب و مانع عقلانیت جامعه می‌دونم اما اگر این مطلب رو هم کنار بذاریم، حذف ایران خیلی هم بد نشد.

اگر تیم ایران به دور بعد صعود می‌کرد، بازیکنان تیم ملی تبدیل به قهرمانان ملی می‌شدند. حالا فکر کنید آدم‌هایی که خبر مشکلات اخلاقیشون قاره‌های مختلف رو درنوردیده، بشن قهرمان ملی و الگوی جوانان، چه شود؟! فعلا همین حسن یزدانی الگو باشه بهتره.

مطلب بعدی اینکه دشمن از طریق فوتبال، به دین و فرهنگ و حاکمیت ملی ما حمله کرده است. اگر اینها پیروز می‌شدند، ضربه‌ای که در آینده به کشور وارد می‌شد قطعا قوی‌تر می‌بود. خصوصا با این نابخردی که مذهبی‌ها در این دوره به خرج دادن و برای حمایت از تیم ملی، از دین و فرهنگ و سیاست مایه گذاشتن.

 

(از عجایب روزگار اینه که یه عده مذهبی دستی دستی تیشه به ریشه‌ی دین و حاکمیت ملی می‌زنن، بعدا انتظار دارند که دعاهاشون مستجاب بشه)

  • Oceanus