یادداشت‌های شخصی بنده

یادداشت‌های شخصی بنده

یک طلبه
که دانشگاه هم رفته
اهل مطالعات علوم اجتماعی
مشتاق شنیدن و دیدن نقد شما
**********
«توضیحات در بخش "درباره‌ی بنده"»

اگر من اغتشاشگر بودم!

يكشنبه, ۸ آبان ۱۴۰۱، ۰۱:۴۲ ب.ظ

من وجود مشکلات در کشور رو انکار نمی‌کنم، اما اگر قرار بود به طور خشن اعتراض کنم و دست به اغتشاش بزنم، در ابتدا به ترور مسئولین و پس از آن به تخریب ساختمان‌های حکومتی می‌پرداختم. اینطوری مقصر اصلی یعنی حکومت رو مجازات می‌کردم و ازش انتقام می‌گرفتم نه این که بیام مردم بی‌گناه کوچه و خیابان رو بکشم.

به غیر از مسئولین و ساختمان‌های نظامی، اکثر مسئولین و ساختمان‌های حکومتی، از سطح حفاظتی پایینی برخوردار هستند و یا اصلا محافظتی از آن‌ها صورت نمی‌گیرد و بسیار آسیب‌پذیرند.

 

متاسفانه عمل اغتشاشگران امروزی، مصداقی از شعر زیر است:

به بلخ گنه کرد آهنگری............. به شوشتر زدند گردن مسگری

 

 

 

  • موافقین ۷ مخالفین ۱
  • ۰۱/۰۸/۰۸
  • ۱۶۹ نمایش
  • Oceanus

اغتشاش

نظرات (۷)

احسنت

دقیقا همینه

 

این کارهای این ها غیر از سبوعیت و مزدوری با و بی جیره ای سازمان مجاهدین ترورهای کور هیچی نیست.

 

پاسخ:
سلامت باشید.
با توجه به محبوبیت پایین اکثر مسئولین، اگر هر کدوم رو بکشن، حداقل نصف مملکت خوشحال میشن
  • ترویج و انتشار معارف مهدوی
  • دقیقاً همینطوره، مشخصه که این آشوبها و ترورها ربطی به اعتراض به مشکلات کشور نداره و از طرف مردم نیست،

    مردم ما هم شانس ندارن، هر وقت خواستن برای رسیدگی به مشکلات یه چیزی بگن، این منافقین و دشمنان سوء استفاده کردن و کشور رو به آشوب کشیدن. لعنت خدا بر دشمنان ایران و اسلام.

    پاسخ:
    اگر یک نظام حزبی خوب می‌داشتیم، می‌تونستیم از طریق احزاب خودمون مسیولین رو محاکمه کنیم و انتقاد و اعتراض داشته باشیم. اما متاسفانه بیشتر گرفتار باند بازی سیاسی هستیم.
  • یاسمن گلی:)
  • سال ۵۷ که انقلاب شد هم همین وضعیت بود . مگه غیر از اینه؟

    پاسخ:
    متوجه منظورتون از همین نشدم.
    در سال ۵۷، انقلابی‌ها مردم را نکشتند.  فقط یک حادثه‌ی سینما رکس آبادان بود که اونم ظاهراً کار خود رژیم پهلوی بود و به غیر از اون هیچ خشونتی نسبت به مردم توسط انقلابی ها ثبت نشده.
    حتی عده‌ای قصد تخریب برخی ساختمان‌ها یا اموال دولتی را داشتند که بعضی دیگر از انقلابی‌ها جلوی آن را گرفتند، مثل صدا و سیما. 
    اما ترور مسئولین رژیم شاه را داشتیم. گزارشاتی هم نسبت به برخورد تند مردم با ماموران رژیم سابق خصوصا ساواکی‌ها شنیدم.

    سلام

    حرف خیلی از ما ها هم اینه

    توی شهر خود من اعتراضاتی صورت نگرفته ولی از آن جایی که آشنا زیاد در تبریز داریم، شاهد عینی گفته که ما فقط برای اعتراض بیرون میریم، اونایی که اموال عمومی رو نابود میکنن از ما نیستن، یهو وسط مردم پخش میشن و بعد فرار میکنن!

    همانطور که در دانشگاه ها کسی چیزی تخریب نمیکنه ولی این مامورین هستند که بر سر مردم میزنند! یا توی خیابون با ساچمه به مردم شلیک میکنند!

    من هم میگم اگر کسی مردم رو ترور میکنه، قطعا یا از طرف خود نظامه یا یک حزب مرتبط با نظام برای ایجاد رعب و وحشت تا خیابان ها آرام شود! نمونه اش همین قتل عام در زاهدان و شیراز (بماند که صدا سیما اشاره زیادی به زاهدان نکرد)

    فکر کنید یکی کلی زحمت بکشه و نهایت چند نفر آدم بیگناه میکشه! خب اون که میتونه بره سراغ مسئولین و آخوندا!

    پاسخ:
    سلام علیکم

    نظر شما مصداق کامل ریختن قیمه‌ها در ماستا است!

    اول اینکه ماجرای زاهدان یا شیراز قابل قیاس نیست. در زاهدان، از دل جمعیت به نیروی انتظامی حمله میشه و نیروی انتظامی در مقام دفاع بر میاد. این وسط عده‌ای بی‌گناه هم در درگیری هستند. در گام بعدیش هم ما شاهد محکومیت تروریست‌ها از سوی بزرگ اهل سنت نیستیم. اما از اون طرف، کلیپی از ایشون بیرون میاد که توش ایشون نظام رو محکوم میکنه. خب در این مورد، وقتی متولی امامزاده خودش حرمت رو حفظ نمی‌کنه، انتظار همراهی حکومت و الباقی فرق و مذاهب رو نباید داشته باشه.
    در ماجرای شیراز، اون تروریست، مستقیما به یک مکان غیرنظامی و غیرحکومتی حمله می‌کنه که اصلا شبیه ماجرای زاهدان نیست.


    دوم اینکه داعش رسما مسئولیت این حمله رو قبول کرده، حتی خود تجزیه طلب‌های کرد هم اظهار همراهی کردن،  بعد شما چطور میگید کار خود حکومته؟!  

    سوم اینکه در این چهل پنجاه روز، بسیاری از رهبران آشوب در خارج کشور، مدام در حال آموزش استفاده از سلاح جنگی به معترضین هستند. به نظر شما، این آموزش‌ها نمود عینی و عملی توی خیابون پیدا نکرده؟!

    چهارم اینکه این همه فیلم و عکس از درگیری‌ها داره منتشر میشه، بعد شما میگید این مامورین هستند که بر سر مردم می‌زنند یا در دانشگاه تخریب می‌کنند؟!
    اکثر معترضین مخصوصا خانما فقط راهپیمایی میکنن و شعار میدن

    مثل حرف خودتون، گاهی وقتا هم مردم میان در مقابل شلیک گلوله دفاع کنن این وسط چند تا بسیجی ممکنه باتوم بخوره! که درمقابل کشته شدن هیچی نیست

    وقتی فضا برای اعتراض فراهم نیست چکار میشه کرد؟ تایید میکنید که آزادی بیان نداریم؟

     

    پس اخبار رو دیر دنبال میکنید! بزرگ اهل سنت زاهدان، بعد قتل عام 90 یا بیشتر از مردم میاد حکومت رو محکوم میکنه

    یه سوال دارم، نیروی انتظامی میخواسته دفاع کنه چرا زده 90 نفر بیگناه رو کشته؟ خیلی ساده اس ولی خیلی از شماها در مقابل فهمیدن مقاومت میکنید، نمیدونم چی از این کار به دستتون میاد!

    پاسخ:
    ۱. به غیر از زندان و شیراز، تقریبا همه‌ی کسایی که کشته شدن از نیروهای نظامی بودن. بله، چند وقت یکبار یک خبرب بیرون میاد که فلان خانم در اغتشاشات توسط نیروهای نظامی کشته شده ولی هیچ سندی ارائه نمیدن. این بسیجی‌هایی که توی تهران کشته شدن، با باتوم نمردن، با گلوله مستقیم و شکنجه و شوکر برقی شهید شدن.
    بله، می‌دونم مولوی عبدالحمید نظام رو محکوم می‌کند. اما مگر نیروهای پلیس همینطوری بی دلیل تیراندازی کردن؟!  اغتشاشگران از دل نماز جمعه حمله کردن. نیروهای نظامی هم ناچار برای دفاع از خودشون تیراندازی کردن.  بله این وسط ممکنه خطاهایی رخ داده باشه که باید با مسببینش برخورد کرد، اما مقصر اصلی نیروی انتظامی نبود، بلکه اون اغتشاشگرایی بودن کن به نیروی انتظامی حمله کردن. این آقا اگر وجدان داشت، چرا اونا رو محکم نکرد؟!

    این شمایید که در مقابل فهمیدن مقاومت می کنید. کاری که داعش مسئولیتش رو قبول کرده رو میندازید گردن نظام. بدون سند و مدرک، دائم دارید به نظام تهمت می‌زنید. 
    در ضمن، آمار ۹۰ نفری هم ظاهراً یکی از دروغ های دیگر شماست.

    مشخصه کی مقاومت میکنه! صحبت کردن با امثال شما کوبیدن آب در هاون است

    یا حق

    پاسخ:
    کسی شما رو مجبور نکرده که بیاید اینجا حرف‌های کذب و بدون سند بزنید.

    سلام..حالا لطفا این وسط شما به اغتشاشگرا ایده ندید

    با تشکر😅

    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنون از نظر شما.
    مسئولین ناکارآمد رو که نمی‌کشن، چون اینطوری موجب رشد کشور میشن، برای کشتن مسئولین کارآمد هم منتظر ایده‌ی من نمی‌مونن.

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">