یادداشت‌های شخصی بنده

یادداشت‌های شخصی بنده

یک طلبه
که دانشگاه هم رفته
اهل مطالعات علوم اجتماعی
مشتاق شنیدن و دیدن نقد شما
**********
«توضیحات در بخش "درباره‌ی بنده"»

شما هم قاتلید

چهارشنبه, ۴ آبان ۱۴۰۱، ۰۷:۵۱ ب.ظ

در ادبیات دینی، ارزش اعمال به نیات است. حتی گاهی اوقات بدون انجام عمل و صرفا با نیت نیز، ثواب یا گناه عملی برای بنده‌ای نوشته می‌شود.

آن‌هایی که در این اغتشاشات، از قتل افراد بی‌گناه خوشحال می‌شوند، مطمئن باشند که در پرونده‌ی اعمال آن‌ها نیز این قتل‌ها ثبت خواهد شد. در این راستا به داستان زیر توجه کنید:

 

«مردی دوست داشت برادرش نیز می بود تا پیروزی خدا بر دشمنانش را در جمل ببیند. امیرالمؤمنین علی علیه السلام به آن شخص فرمود: آیا میل و اراده برادر با ما بود؟

عرض کرد: بلی! فرمود: آری! برادرت با ما حضور داشت در این لشکر و کارزار ما، گروه هایی حضور داشتند و شرکت کردند که هنوز در نهانگاه صلب مردان و یا رحم زنان قرار دارند و حتی دیده بر این دنیا نگشوده اند و روزی فرا می رسد که زمانه آنان را ناگهان و بی اختیار بیرون می آورد، ایمان به وسیله آنان تقویت می گردد. ( خطبه 12 نهج البلاغه)

نظرات (۶)

همه شون دستشون به خون همه این بی گناه ها آلودست 

چه اونی که فحش داد

اونی که بوق زد

اونی که شعار نوشت

هشتک زد

مطلب زد 

و حتی در راستای حق دادن حمایت به این ها و شلوغی شهر سکوت کرد، مسئول قتل این بی گناه ها هستن

پاسخ:
خدا همه‌ی بانیان این قتل‌های مظلومانه را رو لعنت کند.

  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • :'(

    یه پست با این مضمون نوشتم.

    واقعا ترسیدم منتشرش کنم

    چه روایت تکان دهنده ای

    پاسخ:
    سلام علیکم
    چرا ترسیدید؟

    رهبری فرمودند در برابر دشمن ید واحده باشید

    شما دقیقا دارید به شکاف و اختلاف در جامعه دامن میزنید

    بارکلا 👏👏👏

    پاسخ:
    جدای از اینکه بعد از بیانات رهبری، من مطلب ننوشتم، اما دوتا نکته:
    یکی اینکه به نظرم شما غرض متن بنده را خوب متوجه نشدید. یکی از غرض‌های من، هم در این مطلب و هم در برخی مطالب قبلی، اینه که غافلان متوجه شوند و صف خود را ولو به طور قلبی، از دشمنان جدا کنند.  ید واحده که همیشه با گفتن جونم دلم حاصل نمیشه.
    دوم اینکه اگر منظورتان دیگر مطالب وبلاگ است، خب دقیق بفرمایید چطوری دارم به شکاف و اختلاف دامن می‌زنم.

    بعید می‌دونم اونی که از این جنایات خیابانی خوشحال می‌شود، اینقدر دل نازک باشد که از مطالب تلخ من ناراحت شود.

    ینی واقعا برای همچین چیز های بدیهی هم باید منتظر کلام رهبر باشید ؟؟؟

    اگر به منطق شما بخوایم عزاداران مهسا امینی و معترضین خیابانی رو مقصر بدونیم ، باید قبل از اون قصور و تقصیر دولت و حکومت رو بررسی کنیم که چیکار کردن که این جمعیت معترضه ؟

    پاسخ:
    اگر مشتری مطالب من می بودید، می‌دونستید که من در نقدهام، به هیچکدام از دستگاه‌های حکومتی رحم نکردم، اما از موقع شروع اغتشاشات، این نقدها رو کنار گذاشتم و به غیر از یکی دو مورد، فقط اغتشاشات را نقد کردم.

    یعنی ما خودمون حواسمون هست که چه موقع و با چه کسی باید متحد بشیم و چه موقع و با چه کسانی متحد نشویم.

    در ضمن، موضوع این مطلب من، مقصرین ماجرا نبود. در متن تصریح کردم که گاهی اوقات، نیت بدون عمل هم میتونه باعث نوشته شدن ثواب یا گناه در پرونده‌ی اعمال شود.


    اما به طور کلی، بنده اغتشاشات را برآیند جریانات  داخلی کشور نمی‌دونم. علت اصلی ماجرا را باید در خارج از کشور جست و جو کنید. در مطالب قبلی هم شرح دادم چرا.

    علت اغتشتشات یک خطی نیست . یک طرف ماجرا دشمنه که همیشه هست و کارش هم دشمنیه . اصلا اقتضای طبیعتش اینه

    اما طرف دیگر ماجرا حکومته که با ناکارآمدیش مردم رو ناراضی میکنه ، وقتی هم مردم میان اعتراض کنند فضایی امن برای اعتراضشون فراهم نمیکنه و اساسا مجوز نمیده ، اینطور میشه معترض وقتی میاد حق طبیعی خودش رو از حکومت طلب کنه ، حکومت به بهانه اغتشاش ، او رو هم نادیده میگیره و صداشو خفه میکنه . در این بن بست حکومت دخیله .

    مطرح کردن این اشکالات هیچ تداخلی با محکوم کردن اغتشاش و بریدن دستان استعمار از مقدرات این کشور نداره . اینها روبروی همدیگه نیستن . این دو موضع مکمل همند

    در وبلاگم مفصل تر به این موضوع پرداختم

    پاسخ:
    بله بی نهایت علت دخیل است اما علت اصلی این اغتشاشات را باید در خارج جست و جو کنید.
    برآیند مدیریت اقتصادی و فرهنگی جامعه‌ی ما، این حجم از خشونت و عصبانیت نیست.
    کسی وجود مشکلات را انکار نمی‌کند، اما اگر روزی مشکلات داخلی کشور بخواد باعث آشوب و اغتشاش بشه، جمعیت معترضین صدها برابر جمعیت فعلی میشه و زمانش هم خیلی بیشتر میشه.

    جمعیت اغتشاشات در این یکی دو ماه واقعا کم بود. همین جمعیت کم هم با فیلترینگ، بخش اعظمش ریخت. یعنی قشنگ معلوم بود که از خارج دارن هدایت میشن.

    جدای از اینها، در این چند سال، چندین تجمع اعتراضی اقتصادی و خودجوش انجام شد، اما هیچکدام مورد استقبال مردم قرار نگرفت. چون براشون مهم نبود. 

    بله وضعیت هم خیلی گل و بلبله اصلا ...

    پاسخ:
    من مشکلات رو انکار نکردم و با دلیل گفتم که این اغتشاشات ربطی به مشکلات اقتصادی یا فرهنگی کشور ندارد و اغتشاش برآمده از مشکلات داخلی، اگر روزی رخ دهد، از لحاظ کمی و کیفی متفاوت خواهد بود.

     اما ظاهراً شما دنبال بحث منطقی نیستید. هر موقع بحث منطقی داشتید، در خدمتیم.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">