یادداشت‌های شخصی بنده

یادداشت‌های شخصی بنده

یک طلبه
که دانشگاه هم رفته
اهل مطالعات علوم اجتماعی
مشتاق شنیدن و دیدن نقد شما
**********
«توضیحات در بخش "درباره‌ی بنده"»

سعید جلیلی

دوشنبه, ۹ فروردين ۱۴۰۰، ۱۱:۰۰ ب.ظ

من به سعید جلیلی رای خواهم داد:

 

1. شناخته شده است و می‌دونم چکاره است. مثل احمدی‌نژاد نیست که یه عده بندازنش تو دامن ملت، بعد که گندش در اومد، هیچکس اونو گردن نمی‌گیره.

 

2. در این هشت سال شجاعانه از مواضعش دفاع کرده و نترسیده و در شرایط مختلف، رنگ عوض نکرده.

 

3. یک ولایتمدارِ باسواد است. طبق مطالعات و تحقیقاتی که برای پایان‌نامه‌ی سطح سه حوزه داشتم، وقتی مواجهه‌ی سیاستمداران اصولگرا و اصلاح‌طلب را با مفهوم آتش به اختیار مقایسه می‌کردم، این حس بهم دست داد که اکثر سیاستمداران اصولگرا، واقعا سواد سیاسی ندارن یا ارزش خاصی برای بیانات حضرت آقا قائل نیستن. به نظرم قوی‌ترین مواجهه‌ی علمی با فرمایش حضرت آقا، مخصوص سعید جلیلی و آیت الله رئیسی بود. ایده‌ی دولت سایه که نوعی آتش به اختیار است، به نظرم اوج زمان‌شناسی و انقلابی‌گریِ یک سیاستمدار در عصر قدرت‌گرفتن انسان‌های دورو و فریب‌کاری مثل حسن روحانی بود.

 

 

 

پ.ن: ممکنه بگید این بنده اصلا رای نمیاره و از این جور حرفا. اولا که این حرف را قبول ندارم و در مطلب بعدی میگم چرا.  اما حتی اگر شرایط طوری باشه که تنها حامی سعید جلیلی من باشم، باز هم ازش حمایت خواهم کرد، چون حمایت از اصلح رو وظیفه‌ی خودم میدونم. مگر اینکه شخصی اصلح نسبت به جلیلی پیدا بشه.

  • موافقین ۷ مخالفین ۰
  • ۰۰/۰۱/۰۹
  • ۱۸۷ نمایش
  • Oceanus

#سعید_جلیلی

انتخابات

نظرات (۲)

سلام

خدا قوت بزرگوار. با نظرتون مخصوصا قسمت رد بازی اصلح نامقبول و غیر اصلح مقبول موافقم

اما نقدهای مهمی هم به سعید جلیلی وارده. ایشون بالاخره وقتی میان با واقعیت موجود جامعه مواجه هستن. با شناختی که ازشون دارم ایشون توان به هم زدن بازی برای پیاده کردن همین ایده های خوب رو هم ندارن چون اصولا با هر گفتمانی داخل نظام کنار میان و مخالفت و اعتراض و نقد جدی و تغییر جهت دادن، خیلی توی کارشون نیست

مشکل دومشون اطرافیانی هستن که به احتمال زیادی بعدا جزو کارگزاران دولت آقای جلیلی خواهند شد. واقعا آدم های نابالغ و عجیب و غریبی دورشون رو گرفتن. البته بعضی از این دوستان، به هر حال با هر دولت اصولگرایی بالا میان...

پاسخ:
سلام علیکم
سلامت باشید.
بله منم نسبت به بعضی از اطرافیان ایشون نگران هستم. 
یه استادی داشتم که به زمین و زمان بد و بیرا می گفت. دیروز برای یه سوالی رفته بودم پیشش، همین مساله رو مطرح کردم و فردی مثل نقوی حسینی رو مطرح کردم که رئیس ستاد انتخابات ایشون تو تهران بود ولی برای مجلس رد صلاحیت شد.
گفت رد صلاحیت که دلیل نمیشه. بر فرض تخلفی هم کرده باشه، باز به نسبت اطرافیان بقیه‌ی کاندیداها، مورد پاک تری هستش.
البته این بحث ها برای موقعی هستش که رئیسی یا احمدی‌نژادی‌ها ورود نکنن. اگر احمدی‌نژاد تایید بشه یا به طور خیلی جدی، یکی از آدم‌هاش رو بفرسته، نسخه همه رو می‌پیچه، حتی رئیسی.

اوضاع عجیب و غریبیه حقیقتا

ماجرای شکایت وزیر کشور از بیگی نماینده تبریز و پاسخ ایشون، چند روز گذشته جزو خبرهای امیدوار کننده بود. یک نماینده مجلس در دوران نمایندگی‌ش بتونه اینطوری از حقوق ملت دفاع کنه...

ایشون از نزدیکان احمدی نژاده. اما نزدیکان دیگه احمدی نژاد هم بینشون هرجور آدمی هست... حیرانی مضاعف داریم امسال

پاسخ:
بله، خبر اون نماینده جالب بود. حاضر جوابیش قابل تحسین بود، حالا باید ببینیم آیا واقعا دادگاهی تشکیل میشه یا نه و حقایق آشکار شوند یا خیر.
-----------------


حقیقتش رو بخوای، من بعضی از احمدی‌نژادی‌های داغ رو تو قم دیدم که هنوز هم با ایشون ارتباط دارن.
آدم‌های داغ و خاکی و خفنی بودن ولی تجربه و پختگیِ کافی رو نداشتن.
از یه جهت اینا به امثال قالیباف ارجحیت دارن و واقعا فکر سالم تری دارن ولی از جهت دیگه، پختگی کافی رو ندارن و ممکنه بعدا دست گل به آب بدن و ملت دوباره بچرخن سمت اصلاحات. (همون چیزی که تو مطلب آییش سیاسی گفتم. اگرچه اونجا گفتم بعید است.)

حقیقتا از جهت پختگی فکر و منطق، خیلی با جلیلی فاصله داشتن.
این دونه درشت‌های احمدی‌نژادی هم خیلی شناخته شده نیستن. مثلا خیلی دوست داشتم راجع به افکار محمد عباسی بدونم، ولی مطالب کمی از ایشون موجوده. 


در مجموع هنوز جلیلی رو بهترین گزینه می‌دونم، بعدش بین احمدی‌نژادی‌ها و رئیسی مرددم. بقیه رو هم اصلا قبول ندارم.
اگر کاندیدای احمدی‌نژادی، از عدالت‌خواه‌ها و طیف پایداری و جلیلی استفاده کنه، به نظرم قطعا از رئیسی بهتره.
--------------------------------

بنده خیلی حیران نیستم و این وسط فقط از آقای رئیسی گله دارم. اگر نمیاد مردونه بیاد بگه من نیستم. تنها چیزی که این وسط من رو بلاتکلیف گذاشته، حضور یا عدم حضور رئیسیه.  از این جهت که اومدن یا نیومدنِ خیلی‌ها، منوط به اومدن یا نیومدن رئیسیه!


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">