یادداشت‌های شخصی بنده

یادداشت‌های شخصی بنده

یک طلبه
که دانشگاه هم رفته
اهل مطالعات علوم اجتماعی
مشتاق شنیدن و دیدن نقد شما
**********
«توضیحات در بخش "درباره‌ی بنده"»

نمونه‌ی خوب یک اعتراض

دوشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۱، ۰۲:۲۱ ب.ظ

از سال گذشته که قضیه‌ی تزریق واکسن جدی شد و الزام قانونی برای اون ایجاد کردند، چیزی حدود ۲۰٪ مردم مخالف واکسن بودند و تا الان هم به نظرم حدود ده الی پانزده درصد مردم حتی یک دز واکسن هم تزریق نکردند.

این جمعیت چندین میلیونی، به اجباری شدن واکسن اعتراض داشتند. چندین تجمع و تحصن برگزار شد. نه اینا آدم کشتن، نه نیروی انتظامی. نه جایی رو تخریب کردن، نه به دین توهین کردن و نه خیلی چیزهای دیگه. فقط در تجمع آخر که جلوی مجلس بود، ظاهراً یه زد و خوردی بود اما چون شب بود، آخر سر نفهمیدیم چی شد.

 

بعد از این ماجرا،  مخالفین واکسن هیچ کاری نکردند و فقط از تزریق واکسن امتناع کردند. خود حکومت بعد از چند ماه خسته شد و جریمه‌ها رو برداشت.

 

 

همین مسأله توی حجاب هم داشت رخ می‌داد. توی خیلی از شهرها اصلا گشت ارشادی نیست و هر حجابی که زن‌ها دارند، انتخاب خودشونه.  موارد معدود باقی مانده‌ از گشت ارشاد نیز خودش داشت ذره ذره جمع می‌شد.

 

این نشون میده که این اغتشاشگران یا نیروهای دشمن هستند یا انسان‌هایی نادان و عجول که متوجه نیستند خواسته‌هاشون داره خود به خود محقق میشه و دست به اعمالی می‌زنن که هزاران بار بیشتر هزینه داره. از قدیم گفتن عقل که نباشه، جون در عذابه.

  • Oceanus

نظرات (۲)

احسنت

 

غیر از اون اراذلی که خب حرفی براشون نیست,  راستش دلم برای باقی این بچه ها میسوزه, با چند از بچه ها که حرف میزنم میبینم چقدر خشمگینن, همه چیز رو قاطی کردن به هم و دارن میتازن و با حرف کوتاه نمیان ...

 

متاسفانه جایی نیست اینها حرف بزنن و قانع بشن, به نظرم عوارض محدودیت های این چند سال کرونا تو کاهش سطح تحلیل آدم ها و جمع شدن خشم های واقعی و غیر واقعی تاثیر داشته ...

 

این روزها هم میگذره ولی باید یه فکری کرد که آدم ها انقدر درگیر این تناقضات نباشن درگیر تعارضات نباشن و خودشون رو انقدر ساده دست امواج ندن ... یه جا بالاخره باید یکی بلند شه و کاری کنه میزان فهمیدگی آدم ها بالا ببره, میزان درک آدم رو ارتقا بده ...

 

 

پاسخ:
سلامت باشید

متاسفانه دستگاه‌های آموزشی و تربیتی مملکت فشل هستند.
اگر هم انسان خوبی در این دستگاه تربیتی وجود داره، خلاف قاعده است.
به شخصه قصد دارم بچه‌هام رو با آموزش غیرحضوری و مجازی تربیت کنم و اونا رو به مدرسه نفرستم.


یکی از مشکلاتی هم که در بحث فرهنگ به طور عام داریم، اینه که صدور مجوز موسسات فرهنگی و رسانه‌ها، در انحصار گروه‌ها و باندهای خاصه.
من چند بار مستقیم و غیرمستقیم خواستم مجوز بگیرم ولی نشد. با این همه سواد و چندین سال تجربه نشستم تو خونه کار علمی می‌کنم و گاهی اوقات در فضای مجازی کار می‌کنم. هستند افراد دیگری هم کم مثل من باشند.

همون بحث شفافیت که در صدور مجوزهای اقتصادی داره رخ میده، در بحث فرهنگ هم باید رخ بده.
  • مرتضی پورظهیر
  • من همیشه خواهشم از کسایی که به نحوی فعال بودن در حوزه ی فرهنگ این بوده که برای افزایش میزان مطالعه مردم تلاش کنند، از شماهم همین خواهش رو دارم، اگر به هر شکلی برای مسائل فرهنگی در هر زمینه ای فعال هستید باعث بشید مردم بیشتر به سمت مطالعه حرکت کنند، من به واسطه ی شغلی که دارم زیاد میبینم که افراد کاملا خودشون رو در مسائل مادی غرق کردند و مطالعه رو امری خنده دار میدونند

    ممنون.

    پاسخ:
    کلا اکثر مردم قدر عقل و علم و اندوزی رو نمی دونن. رک: مطلبی که امروز ارسال شد.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">