پسا انتخابات ۲: فرهنگ و تبلیغات
جلیلی و خیلی از طرفدارانش، اگرچه انسانهای با فرهنگی هستند اما به نظرم هنوز فرهنگ را نشناختهاند و نمیدانند چطور باید با آن تعامل کنند.
این مسأله چند مصداق داشته است که سعی میکنم از ساده به سخت، روزی یک مورد را بیان کنم:
طرحهایی مثل بیستکال یا پیامک به ده نفر، ظاهراً خوب هستند اما تقریبا بدون شناخت فرهنگی هستند. چرا؟ چون ما در کشوری با فرهنگهای مختلف زندگی میکنیم. محاسبه اینکه چه پیامی، در چه قالبی و چگونه و ... به مخاطب منتقل شود واقعا کار سختی است.
شما به ابزارها و روش های تبلیغاتی جدید نگاه کنید و ببینید تماس و پیامک چه جایگاهی در آن دارد، اینطوری شاید بتوانید راجع به کاری که ستاد جلیلی انجام داد راحتتر قضاوت کنید.
به نظرم این کار، پرهزینه و کم فایده بود. علت آن هم ضعف جلیلی و مسئولان ارشد ستاد او در تبلیغات بود. در نتیجه فشار کار به مردم عادی منتقل شد.
#ارتباطات_ میان_فرهنگی
سلام! جلیلی در تبلیغات چه کرد که پزشکیان نکرد؟ کدام روش تبلیغاتی رو استفاده کرد که پزشکیان درِش دست نبرد؟ چه هزینه ای کرد که چندین برابرش رو پزشکیان، نکرد؟
چه چیزی بهتر از اینکه - بعد از رأی نیاوردنِ جلیلی،- کشور دچار آشوب و اغتشاش و جنگ داخلی نشد، برای درکِ شعور و شرفِ دوستداران ایشون برای شما لازمه؟
و اینکه میفرمایید طرفداران جلیلی فرنگ رو نشناختند، باید عرض کنم که طرفداران جلیلی، از مردم شریف همین مملکت بودن و خیلی هاشون در کنار شما و با شما زندگی میکنن. طرفداران جلیلی اگر خورده ای هم نسبت به پیرامون پزشکیان میگرفتند، فقط و فقط مختص چند نفر میشد که سردمدارشون حسن روحانی **** **** **** بود و بس.
به نظرم شما بیشتر از این مسئله رو هم نزن. D: صلوات بفرست. عزاداریهاتون قبول و التماس دعا