یادداشت‌های شخصی بنده

یادداشت‌های شخصی بنده

یک طلبه
که دانشگاه هم رفته
اهل مطالعات علوم اجتماعی
مشتاق شنیدن و دیدن نقد شما
**********
«توضیحات در بخش "درباره‌ی بنده"»

آثار علامه سید جعفر مرتضی عاملی

يكشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۰۰ ب.ظ

چند وقتی هستش که با آثار علامه سید جعفر مرتضی عاملی آشنا شدم. وقتی کتاب‌های ایشون رو می‌خونم، دائم در دلم برای ایشان دعا می‌کنم. کتاب "امام علی (علیه‌السّلام) و خوارج ایشون غوغا است. یک دایره‌المعارف کوچک و کامل از خوارج است. الآن هم مشغول کتاب "الصحیح من سیرة امام علی (علیه‌السّلام)" هستم. گاهی اوقات تحلیل‌هایی می‌کنند که عمق نگاه و درک سیاسی ایشون رو نشون میده. یکی از این تحلیل‌ها رو میارم:

 

ایشون در جلد یک از کتاب "الصحیح من سیرة امام علی (علیه‌السّلام)"، ص 102،به تفاوت رفتاری پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و امام علی (علیه‌السّلام) اشاره می‌کنند و می‌گویند پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) کسی را نمی‌کشت ولی امام علی (علیه‌السّلام) می‌کشت. علت این کار را این می‌دانند که پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) رهبر و محور امت بودند و اگر کسی را می‌کشتند، باعث ایجاد نفرت و کینه نسبت به ایشان می‌شد، لذا برای جلوگیری از این کار، امام علی (علیه‌السّلام) کارهای خشن مانند قتل را انجام می‌دادند و اینگونه نفرت‌ها و کینه‌ها متوجه امام علی (علیه‌السّلام) می‌شد نه پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله).

 

 

اما در جامعه‌ی ما متاسفانه خیلی از مسئولین، نه‌تنها هزینه‌ی کارهای هزینه ساز را به جای رهبری به دوش نمی‌گیرند، بلکه هزینه‌ی کارهای خود را نیز به دوش رهبری می‌اندازند. یک نمونه‌ی آن بحث صحبت‌ها آقای فتاح در تلویزیون بود، که پای سپاه و مدرسه‌ی حدادعادل اومد وسط و اون حضرات گند زدن. لذا وقتی آقای فتاح دید که هزینه‌ی کار غلط سپاه و حدادعادل داره میافته گردن رهبری، اومد گفت اشتباهات من ناقص بوده و من اشتباه کردم!

در این ماجرا، فتاح هزینه را به خود جلب کرد، حدادعادل و سپاه، هزینه را گردن رهبری انداختند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">