یادداشت‌های شخصی بنده

یادداشت‌های شخصی بنده

یک طلبه
که دانشگاه هم رفته
اهل مطالعات علوم اجتماعی
مشتاق شنیدن و دیدن نقد شما
**********
«توضیحات در بخش "درباره‌ی بنده"»

ظرافت

چهارشنبه, ۴ مرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۰۰ ق.ظ

تفاوت آدم ماهر و ناشی، در ظرافت است.

همه‌ی افراد می‌توانند در بسیاری از رشته‌های مختلف سرک بکشند اما هیچگاه مانند متخصص آن‌ رشته نمی‌شوند.

به عنوان کسی که حدود دوازده سال طلبگی کرده، عرض می‌کنم که بسیاری از اظهار نظرهای دینی که در رسانه‌ها انجام می‌شود، ناشیانه است و ظرافت ندارد. گاهی اوقات ضرر این حرکت‌های ناشیانه بیشتر از نبود آن‌ها است.

برنامه مهلا نمونه بارز این ناشی گری است. به یک نمونه از این ناشی‌گری و لوازم مسخره‌ی آن توجه بفرمایید:

فیلم را اینجا ببینید.

اما لوازم مسخره‌ش:

📿 چند وقت پیش دیدم یه مسؤول بانک بعد از انبوهی از اختلاس و دزدی، وضو گرفت اومد توی نمازخونه نمازشو خوند، اون آدم داره حرف خدا رو گوش میده، با خدا هم مشکلی نداره، فقط میخواست خون مردم رو توی شیشه کنه‼️

 

🗡چند سال پیش هم یه عده داعشی بعد از بریدن گلوی شیعیان، چاقو و قمه هاشون رو می‌شستن، میرفتن نمازشونو میخوندن 😇

اون داعشی با خدا مشکلی نداره، داره در راه خدا جهاد میکنه، فقط با بنده‌های مؤمنش مشکل داره‼️

 

🥸ما را به دلارهای دشمنان که نذر تشیع لندنی شد ببخش 

 

‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐

 

  • Oceanus

استحاله فرهنگی

فرهنگ

نظرات (۵)

من با این جماعت کاری ندارم و کلا نمیفهممشون, برداشت هاشون رو هم ایرادات اساسی دارن از نظر من,  ولی یه حرف خدا تو قران خیلی وقتها برام سوال بوده اینکه چرا خدا اینطور گفتن :

 

یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تَقْرَبُوا الصَّلاةَ وَ أَنْتُمْ سُکارى‌ حَتَّى تَعْلَمُوا ما تَقُولُونَ...

پاسخ:
جریانی هستند که به اسلام به چشم یه چیزی مثل مد نگاه می‌کنند.
اسلام برای اینها، ابزار رسیدن به مطامع دنیوی است. نه احکام لازم شرعی که اجرای آن‌ها ضرورت داشته باشد.
  • همطاف یلنیـــز
  • سلام سلام

    .

    این برنامه مهلا ناشیانه نمیاد که

    به نظر من کاملا بابرنامه و حرفه ای تا الان جلو اومده

    مهمان های همسو! سخنان همسو! مجری همسو!

    همگی ضربه زننده به اعتقادات دینی ما

    شمشیر از رو بستن نمک نشناس ها

    .

     

    پاسخ:
    سلام علیکم
    فعلا به برنامه‌های پشت صحنه کاری نداشتم و الا اگر رد مداح‌هایی مثل پویانفر و هلالی رو بگیرید، به یک جریان خاص می‌رسیم.
    در سیاست هم که مواضع این افراد معلوم و شناخته شده است.


    ولی به نظرم قید ناشی گری رو نباید کنار بذاریم. چون اینا کارشناس دین نیستن. همینکه اینقدر راحت چرت و پرت میگن و آدم‌هایی که ذره‌ای اهل فکر هستند، متوجه پرت گویی این‌ها هستند، یعنی ناشی هستن.  هر چقدر هم که زر و زور داشته باشند، در امر دین، ناشی هستند.

  • حامد خواجه
  • کانال حجزه انقلاب از آن شماست؟

     

    پاسخ:
    خیر. چون قسمت دوم مطلب از آنجا نقل شده بود، خواستم امانت داری را رعایت کرده باشم و آدرس دادم.
  • حصار آسمان
  • سلام. جالبه! خب یکی از حرفهای خدا همین حجابه! چطور نماز حرف خداست اما حجاب نیست؟ نومن ببعض و نکفر ببعض که نمیشه! این برنامه کلا مشکل داره. یه طرفه صحبت میکنن. خب اگر قرار به این باشه، مردم بشینن پای بی بی سی فارسی و ایران اینترنشنال

    پاسخ:
    سلام علیکم
    دشمنان همه مثل هم نیستند. مثلا یکی میاد و آشکارا با شمشیر مقابل شما می ایسته. یکی میاد به شما ناسزا میگه و یکی میاد دوستت دارم و خیانت می‌کنه.  با نمیشه برنامه مهلا و اینترنشنال رو باهم یکی کرد.
    نمی‌دونم چقدر تجربه معامله دارید و چقدر از این تجربه‌ها، نا خوشایند بوده. یکی از تجربه‌های مکرر من در معاملات این بوده که با افرادی طرف شدم که قصد کلاهبرداری داشته‌اند. ولی خیلی ملایم این کار را می‌کنند و نمیشه بهشون گفت ای عوضی‌های حروم لقمه‌ی فلان و بهمان چون ظاهر محترمانه‌ای داشتند.
    همین دیروز یه دلال حروم لقمه به معنای واقعی، قصد داشت یک فرد مومن ساده‌لوح را وارد معامله کند به گونه‌ای که من تحت فشار قرار بگیرم و از منافعم عقب نشینی کنم. من می‌دونستم طرف چه نیت شومی داره، اما نمی‌شد بهش فحش بدم. بهش گفتم آقای محترم! این کار شما دقیق نیست، من اهل این معاملات نیستم. من دقیق و شسته و رفته معامله می‌کنم و اینگونه معامله رو بهم زدم.
  • سید محسن موسوی
  • درود بر شما--سخنان آن نماینده مجلس را شنیده اید که به وزیر بهداشت میگوید پرستارانی که در کرونا جان باختند را به کار اعاده کنید!!!!!

    هدیه من

    پیروزی ما، در هر امری. نشانه اجرای درست قانون هستی، است.

    پاسخ:
    سلام علیکم
    ندیده بودم، الان رفتم دیدم. 
    عجیب بود، احتمالا فارسیش مشکل داشت.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">