یادداشت‌های شخصی بنده

یادداشت‌های شخصی بنده

یک طلبه
که دانشگاه هم رفته
اهل مطالعات علوم اجتماعی
مشتاق شنیدن و دیدن نقد شما
**********
«توضیحات در بخش "درباره‌ی بنده"»

چرا اعتراضات ضدحجاب، وحشیانه است!؟

جمعه, ۱ مهر ۱۴۰۱، ۰۲:۵۹ ب.ظ

انسان موجودی چند بعدی و چند مرتبه‌ای است.

بعضی از ابعاد وجودی ما، مانند سنگ و خاک است.

بعضی از ابعاد وجودی ما، مانند گیاهان است، مثل تغذیه.

بعضی از ابعاد وجودی ما مانند حیوانات است، مثل قوای جنسی و تولید مثل.

و در نهایت ما انسان‌ها، بعدی داریم که مخصوص ما است و آن عقلانیت است.

 

حجاب، یکی از راه‌های حفاظت از عقلانیت و انسانیت است، چراکه مانع توجه بیش از به ابعاد حیوانی می‌شود. با توجه به این نکته، حجاب یک امر اجتماعی و ضروری است و عدم رعایت آن، باعث می‌شود که افراد بی‌حجاب، آرام آرام خود و دیگران را از عقلانیت و انسانیت غافل کنند و در بعد حیوانی  غرق شوند. 

 

وقتی عده‌ی کمی و نه حتی اکثریت، غرق در حیوانیت می‌شوند، عقل، شعور ، وجدان و انسانیت خود را کنار می‌گذارند و بی‌رحمانه، به جان و ناموس مردم حمله می‌کنند. آشوب و اغتشاش این جماعت، بدون وحشی‌گری رخ نمی‌دهد.

 

توصیه‌ی من به همه‌ی خواهران عزیز که اعتنایی به حجاب ندارند، این است که قبل از اینکه دیر شود و انسانیت خود را فراموش کنید، برگردید.

 

 

 

* عزیزانی که این وبلاگ را دنبال می‌کنند، میدانند که بنده یکی از معترضین به این حکومت هستم و حتی سابقه‌ی شکایت قضایی از نیروهای پلیس را نیز دارم و به هیچ وجه قصد توجیه مشکلات را ندارم. 

نظرات (۶)

در زمان‌های قدیم، به دلیل شدت بالای هنجارهای اجتماعی، مظاهر حیوانیت خیلی ظهور و بروز نداشتند. اما در عصر حاضر که از شدت هنجارهای اجتماعی کاسته شده است، مظاهر حیوانیت نیز بیشتر شده است. برای مثال، همزیستی با حیواناتی مثل سگ، حکایت از حیوانیت شدید صاحب سگ دارد که به جای همنشینی با انسان‌ها، با سگ همدم شده است.

احسنت

 

آنقدر وحشیانه رفتار میکنن که آدم تصور میکنه اگه داعش خدای نکرده بر این کشور مسلط میشد شرف داشت به این وحوشی که مطلقا منطقی ندارن و به شدت هم وحشیانه بدون هیچ دلیلی فقط قتل و غارت میکنن

 

یه وقتایی با خودم فکر میکنم مریم رجوی شرف داره به این وحوش ...

دقیقا همون کاری و میکنن که اواخر حضور میدانی مجاهدین خلق در ایران بودن و البته وحشیانه تر و بی منطق تر 

پاسخ:
سلامت باشید.

بله واقعا وقتی صحنه های جنایت این‌ اغتشاشگرها رو می‌بینم، شدیداً ناراحت میشم.
این‌ها مثل حیوان و بلکه بدتر هستند. محترمانه‌ترین کاری که میشه باهاشون کرد، اینه که تو قفس زندانیشون کنند.
قرآن کریم راجع به اینها میگه: أولئک کالانعام بل هم اضل 

برای من یه سوال بزرگ پیش اومده

 

این وسط چند دسته آدم وجود داره

 

یه عده که خب اجیر شده ن و خائنن و میان و آتیش میزنن, یه عده که جو زده میشن و خیلی احمقانه میان وسط ولی یه عده کثیری که حمایت ضمنی و کمتر میدانی دارن چطور این همه وحشی گری رو نمیبینن

 

من با خودم میگم یه آدمی فوت شده, به واسطه ترس از تذکر گشت ارشاد, باشه قبول, این 35 نفری که تو اغتشاشات کشته شدن اونا آدم نبودن؟؟ اون پلیسی که آتش زدن آدم نبوده, جالبه تو همین فضای یه عده میگن باید این نیروهای انتظامی رو مثله کرد و تیکه تیکه کرد, ...

جالبه تفکری که از دواعش وحشی تره, داعیه آزادی داره, درست عین کشورهای غربی!

 

چرا اینطورن؟؟

واقعا چطور یک انسان میتونه انقدر وحشی و بی منطق باشه؟؟؟

این واقعا سوال تاسف بار منه که هیچ وقت نتونستم بفهمم چرا یه انسان به این سطح از گمراهی و حماقت میرسه 

خدا با اون عظمت و علم ش میگه بلهم اضل ... آخه چطور میشه ؟؟؟؟

پاسخ:
این بحث که برخی از انسان ها مثل حیوانات می‌شوند را تقریبا همه‌ی فیلسوفان اسلامی از قرن سه به اینور مطرح کرده‌اند. اما مفصل‌ترین بحث را مسکویه مطرح می‌کنه. مسکویه مراتب و انواع مختلف حیوانات رو شرح میده. انسان‌ها می‌تونن شبیه هر کدام از حیوانات بشن. پس در صحنه‌ی اغتشاشات، لزوما همه درنده نیستند. بعضی مثل شیر هستند و بعضی کفتار و بعضی هم خوک و دیگر حیوانات. اون آشغال‌هایی که وسط اغتشاشات میرن به زن‌ها تعرض می‌کنند حقیقتا خوک و بدتر از خوک هستند.
(طبق یک نظرسنجی، ۱۶ درصد از زن‌های حاضر در اغتشاشات، مورد آزار جنسی قرار گرفتند. رجانیوز)

نکته‌ی مهم بعدی اینه که انسان‌ها، وقتی حیوان می‌شوند، از حیوان هم بدتر می‌شوند، چون اون هوش عظیم انسانی در خدمت حیوانیت قرار می‌گیرد، در حالی که حیوانات چنین هوشی ندارند. یک نمونه از این هوش اینه که انسان ها چند ده و شاید چندصد نوع رابطه‌ی جنسی اختراع کردند، چیزی که به مخیله‌ی خوک هم خطور نمیکنه.
یا تنوع وحشی‌گری ‌‌‌‌‌های انسان ها ، به دلیل هوش و خلاقیتی که در انسان وجود داره، خیلی بیشتره. 




دسته‌بندی مردم به انواع و اقسام حیوانات در روایات هم آمده است. الان نمونه‌اش دم دستم نیست ولی مطمئنم که قبلاً چند مورد دیدم.
  • مرتضی پورظهیر
  • حاجی این چه حرفیه آخه

    این همه آدم انسان بی حجاب تو دنیا هست 

    چرا آخه اینقدر راحت توهین میکنی

    پاسخ:
    ۱. توهین نیست، یک توصیف است.
    ۲. این آدم‌هایی که شما می‌فرمایید، آیا خودشان ادعای انسانیت دارند؟! به آمارهای کشورهای غربی در زمینه‌ی نرخ حرام‌زادگی و خشونت علیه زنان دقت کنید تا متوجه شوید که کشورهای غربی چه باغ وحشی هستند. آمار خشونت علیه اقلیت‌های دینی و نژادی را هم به آن اضافه کنید.
    ۳. خیلی از نظریه پردازهای غربی اصلا تفاوتی بین انسان و حیوان قائل نیستند و انسان رو یه مدل حیوون می‌دونن، کسی هم بهشون نمیگه تو‌ داری توهین می‌کنی.


    خود شما بفرمایید، فرق انسان و حیوان چیست؟!
  • مرتضی پورظهیر
  • اول بهتره نگاهی به نرخ حرام زادگی در کشور خودمون نگاهی بندازیم بعد اونور آب

    فرق بین انسان و حیوان هم شعوره. شعوری که به راحتی در کشور ما زیر پا گذاشته میشه

    اینجا اگه بخوای مرگ نثار بقیه کشورها بکنی آزادی اما اگه بخوای حقتو داد بزنی خیلی راحت اغتشاشگر خونده میشی و زیر بارون گلوله له میشی

    خیلی سخت نیست حاجی، منم از جنس خودتونم، منم تحصیلات حوزوی دارم، منتها ما خودمونو گول میزنیم قربان، تعصب نابودمون میکنه به خدا

    خیلی سخت نیست، آزادی حق همه ی ماست، همه ی ما حق داریم که با هر عقیده ای که داریم بدون اینکه از هم بترسیم یا بی احترامی کنیم در کنار هم زندگی کنیم و پیشرفت کنیم

    آقا ما داریم میگیم دین، اما حکومت خودش باعث میشه چهره ی دین روز به روز کثیف تر بشه

    شاد و موفق باشید.

    پاسخ:
    ۱. یه چیزی هست که بهش میگن نقشه خانواده جهان (world family map ). اونجا نرخ حرام‌زادگی رو آورده. اکثر کشورهای اسلامی نرخ حرام‌زادگی نزدیک به صفر دارند، اما کشورهای کشورهای اروپایی و آمریکایی نرخ بالایی دارند. مثلاً در سال ۲۰۱۹ فرانسه حدود ۵۷ درصد حرام زادگی داشته.‌بعضی از کشورهای آمریکایی تا ۸۰درصد هم جلو رفتن.

    ۲. شعور که یعنی همون ادراک. خب انسان چی‌می‌فهمه که حیوان نمی‌فهمه؟!


    ۳.  ما الکی به هیچ کشوری مرگ نثار نمی‌کنیم. ما مرگ بر آمریکا و‌ انگلیس و اسرائیل میگیم، چون این کشورها به ما و دیگر مسلمانان ظلم کردند. فهمش خیلی سخته؟!

    ۴. آزادی هم حق همه است. اما نه آزادی مطلق. آزادی مطلق یعنی جنگل که هیچکس قبول نمی‌کنه. آزادی حد و حدود می‌خواد. حد و حدود آزادی چیه؟! 

    ۵. شما خیلی نگران دین و حکومت دینی نباش.  البته ظاهراً شما از نابودی حکومت دینی خوشحال می‌شوید.

    همه جای دنیا وقتی آزادی های مدنی تا حد پوشش ممنوع میشه و مامور دولت هم موظف به برخورد خشن میشه مردم اون کشور تا جایی که بتونن خشن واکنش نشون میدن!

    یه طوری حرف میزنید انگار اینجا سوییسه و آزادی های مدنی و دموکراسی تضمین شده است و حرف مردم هم شنیده میشه!

    معلوم نیست توی کدوم ایران شماها زندگی میکنید!

    پاسخ:
    چرا انقلاب سال ۵۷ ایران وحشیانه نبود؟!
    چرا اعتراضات قبلی مردم ایران به شاه وحشیانه نبود؟!




    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">